14 кроків до ідеального публічного виступу – частина #2
Ти вже готовий рухатись до 80 левелу ораторства? Якщо так, то тримай для фінішу ще 7 чітких порад. Зберігай, застосовуй і завойовуй світ публіку. Якщо ж пропустив частину #1, вона тут.
8. Записуй презентації
Треба витратити купу часу та енергії, щоб організувати дійсно грамотну презентацію. І якщо ту саму презентацію потрібно провести не один раз, розумно буде її записати на відео, щоб поширити в майбутньому. Дуже зручно записувати і тренінги для нових працівників, які приходять в компанію. Це зекономить десятки годин і тисячі нервових клітин.
9. Відчувай публіку
Якщо хочеш круто проводити публічні виступи, бери приклад зі стендап-коміків. Хто хто, а гумористи вміють відчувати публіку. Треба навчитись, як вони, вловлювати кожну реакцію слухачів і вчасно звертати в потрібну сторону. Треба читати по обличчях, коли почати нову тему, коли повторити сказане, а коли на пальцях пояснити свою ідею. Повір, слухачі оцінять таку уважність до їхніх емоцій.
10. Познайомся зі слухачами
Це доведеться кожен раз робити перед тим, як ти готуєш виступ. Ти маєш знати, хто твої слухачі, що їм подобається, чого вони чекають від твого виступу. Це все треба врахувати, щоб вибрати стиль подачі матеріалу, підкоригувати приклади по темі, ну і вибрати одяг, звичайно ж.
11. Додай родзинку
Недавні експерименти показали, що слухачі краще втримують увагу на інфі, якщо її подавати у неординарній формі. Всім набридла буденність, тому додай родзинку у свою презентацію. Це можуть бути жарти, унікальні історії з життя, щось, що здивує і захопить аудиторію. Бо всі люблять екшн.
12. Заслужи респект, а не лайки
Так, це дуже спокусливо – спілкуватись в ізі манері, так можна знайти багато друзів у бізнес тусовці. Але пам’ятай, що головне – це повага, а не симпатія людей. Можна розігріти слухачів жартами, але нехай твоя презентація закінчиться не сміхом, а респектами і потисками рук.
13. Слухай
“Більше слухай, ніж говори” – правило #1, якщо ти хочеш завоювати прихильність колег. Спочатку вислухай ідеї своєї команди, врахуй їх, а тоді висловлюйся сам. Так ти проявиш себе як лідер, вожак і альфа.
14. Звикай говорити експромтом
Найкращі оратори знають, що успішні промови – завжди експромтом. А найкращий експромт – добре підготовлений експромт. А “добре підготовлений” означає, що ти:
- максимально круто розписуєш все, що маєш сказати
- кілька разів це повторюєш перед дзеркалом
- доповнюєш
- закреслюєш
- вириваєш сторінки
- переписуєш
- перечитуєш
- ні в якому разі не завчовуєш, а, навпаки, стараєшся забути.
Це найтоповіший метод, найдієвіший. Під час виступу і записане, і нове спонтанно і вчасно з’являється на язику і ти можеш ні про що не переживати.
Автор: Deep Patel
Адаптований переклад: Настя Кметь
Оригінал статті: https://www.entrepreneur.com/article/300466
Усі права на оригінальну статтю належать 2018 Entrepreneur Media, Inc.