4 причини, чому хороші працівники втрачають мотивацію
Не завтикувати, не втрачати час на прокрастинацію, не відволікатись, а робити вже і негайно, а ще мати бажання виконувати цю роботу, бажання вкладати достатньо розумової енергії, щоб досягти успіху (для себе і для цілої команди) – це називається мотивація.
Всі ми це розуміємо, проте все ще деякі менеджери не мають поняття, як мотивувати, як підбадьорювати та як заохочувати підлеглих, в яких немає натхнення працювати.
А ми віднайшли ключ: спочатку треба точно виявити причину недостатку мотивації і після цього вже застосувати відповідну стратегію.
Знайти причину невмотивованості – критичний фактор. Бо використання неадекватної стратегії (наприклад, закликання працювати інтенсивніше, коли людина взагалі сумнівається, що зможе виконати цю роботу) може ще більше погіршити ситуацію, і тоді – повний провал.
Перед тобою 4 пастки для мотивації, кожна з яких має особливу причину і вимагає специфічної стратегію для звільнення від неї твого підлеглого чи тебе самого (якщо ти сам собі підлеглий і сам собі бос).
Пастка #1. Неспівпадіння цінностей
Коли завдання не пов’язане або не робить вкладу в щось, що працівники цінують, вони не будуть вмотивовані його виконувати.
Як допомогти працівнику вибратись з цієї пастки: виясни, що важливо для твого підлеглого і пов’яжи його завдання з цим. Дуже часто менеджери і боси думають, що те, що мотивує їх однакове і для їх підлеглих. Так неправильно думати. Треба постаратись в особистій розмові розвідати, що важливо для працівника і провести паралель з його фактичною роботою.
Цінності працівника можуть бути різними: для когось робота має бути цікава, для когось досить – інтелектуально складна, хтось потребує працювати під тиском часу, а хтось – тільки в команді. В кожному випадку до працівників треба доносити важливість їхньої роботи для місії компанії, а інколи доводиться просити підлеглих просто ненадовго стиснути зуби і зробити щось неприємне і важке заради вигоди в майбутньому.
Пастка #2. Недостатня віра в свої сили
Коли працівники думають, що їм не під силу завдання, вони не будуть вмотивовані заохочені його виконувати.
Як допомогти вибратись з цієї пастки: допоможи знайти, виростити і закріпити у працівника відчуття компетентності та впевненості в собі. Для цього є кілька способів. Один з них – нагадати про схожі завдання в минулому, з якими працівник дав собі раду. Можна привести в приклад інших, які так само думали, що не зможуть, але їм все вдалось.
Виростити відчуття особистої ефективності можна, якщо поступово давати все важчі і важчі челенджі, або якщо поділити велику роботу на менші складові.
Буває і протилежна пастка: недостатньо мотивації може бути через те, що працівник відчуває, що його кваліфікація занадто висока для конкретної роботи. Тут варто переконати підлеглого, що і в легкій роботі бувають підводні камені, а ще в такій роботі можна дати волю творчості, що теж класно для професійного росту.
Пастка #3. Деструктивні емоції
Коли працівників захоплюють негативні емоції, такі, як тривога, злість, депресія, ясно, що вони не будуть вмотивовані виконувати роботу.
Як допомогти вибратись: вислухай; не погоджуйся і не заперечуй; скажи, що розумієш їхні емоції; не осуджуй; розпитай, яка причина того, що вони засмучені. Після того коротко вголос підсумуй те, що було сказано і спитай, чи правильно ти все розумієш. Якщо відповідь “ні”, то вибачся і попроси пояснити ще раз, пообіцяй уважно слухати. Коли люди відчувають, що їх розуміють, негативних емоцій в них стає трошки менше. Можеш сказати, що хочеш обдумати почуте і запланувати ще одну розмову на наступний день. Це часто допомагає людині отримати більше контролю над своїми емоціями і краще володіти собою. Запропонуй допомогу.
Пастка #4. Помилки атрибуції (недостовірні причини)
Коли працівники не можуть чітко зрозуміти, чому їм важко виконати якесь завдання, або вони бачать причину в чомусь, на що не можуть повпливати, вони не будуть вмотивовані виконувати роботу.
Як допомогти: дай ясно побачити причину невдач із цим завданням. Справа найчастіше в таких атрибутивних помилках, якщо працівники шукають виправдання, щоб не виконувати завдання (хвороби, недостатньо часу, різні непередбачувані події). Коли ти допомагаєш виявити причину, чому місія здається нездійсненною, працівникам стає легше перенести фокус на те, що залежать від них і виконують роботу набагато ефективніше.
При кожній з цих пасток фокус в тому, щоб обдумати всесторонньо, що заважає підлеглим наполегливо робити роботу. Для цього треба поставити правильні питання, уважно вислухати і проявити емпатію. Це головне завдання менеджера і хорошого боса, коли мотивація працівників сходить з рейок. І треба пам’ятати, що якщо в тебе нема такого класного боса, то ти можеш cам ним стати.
Автор: Richard E. Clark і Bror Saxberg
Адаптований переклад: Настя Кметь
Оригінал статті: https://hbr.org/2019/03/4-reasons-good-employees-lose-their-motivation?
Усі права на статтю належать: Harvard Business School Publishing.