Як Джефф Безос допоміг чотирьом підприємцям стати успішними
Джеффрі Безос – американський підприємець, засновник та генеральний директор Amazon, власник The Washington Post Co.Також відомий фінансуванням запуску приватних космічних кораблів, щедрою благодійністю та багатьма іншими вдалими проектами. Цього року телеканал CNN назвав Безоса найбагатшою людиною у світі. Його успіх – у сміливості приймати виклики та ризикувати. Його легендарність – у здатності бачити можливості для розвитку там, де ніхто інший їх не помічає. Його унікальність – у вмінні надихати людей на нові звершення.
Як вплив цієї легендарної людини поширився далеко за межі його власної справи? Про це тобі розкажуть четверо колишніх працівників Amazon, кожен з яких нині очолює свій успішний бізнес. “Безцінні уроки від найкрутішого боса”, – так вони називають досвід роботи під керівництвом Джеффрі Безоса.
УРОК #1: Не хвилюйся про гроші
Надя Шурабура починала в Amazon у 2004 році як менеджер “робочого простору”. Її обов’язком було стежити за розміщенням товару на складі. Надя чомусь подумала, що запакувати все на верхні полиці – чудова ідея. Але коли почали приходити замовлення, не вистачало персоналу, щоб все це добро спустити з-під стелі та доставити клієнтам. Менеджер боялась і звільнення, і шалених збитків. Вона придумала план порятунку ситуації шляхом відміни найдешевших замовлень.
Але що відповів на таку пропозицію бос? А те, що може сказати тільки людина, реально віддана своїй справі: “Не хвилюйтесь про гроші. Продавайте все так швидко, як це можливо. Не проґавте ні одного покупця”. Тоді Безос залучив додаткових робітників, що хоч і коштувало немало зелених, але подарувало компанії блискучу репутацію. “Зробити все, щоб кожен клієнт був задоволений покупкою, а тільки після цього думати про прибуток”, – гасло, якому вірний Джеффрі Безос та його команда до сьогодні.
УРОК#2: Забудь про результат, сфокусуйся на своєму внеску
“Працюючи з Wall Street, Джефф завжди казав: “Мене не хвилює дохід чи будь–яка вигода. Якщо ви хочете зробити мене відповідальним за ці речі, то вам не варто купувати акції Amazon”. Безос завжди зацікавлений у тому, щоб збільшувати внесок у розвиток фірми шляхом впровадження інновацій, розбудови складів і залученням нових покупців. Це реально потужна концепція: бути на вершині, робити все від тебе залежне і при тому не паритись про заробіток. На жаль я знаю купу підприємців, які дуже зацікавлені у рості прибутку, але не сильно у тому внеску, який потрібно для цього зробити” – Гуру Харіхаран, засновник і гендиректор Boomerang Commerce.
УРОК#3: Будь лідером, а не просто керівником
У 2003 році Вікас Гупта був один з небагатьох, кому пощастило започаткувати Amazon Web Services. Йому було доручено придумати спосіб монетизації сервісу і довелось досить тісно працювати з Безосом. У Гупти виникла ідея для програми лояльності компанії, але бос відхилив її. Працівник ледь наважився спитати “Чому?”. “Джефф міг запросто відмовитись щось пояснювати, але він терпляче описав, чому моя пропозиція не годиться для Amazon, але була б хорошою для деяких інших фірм. Наскільки вдало він використав момент, щоб навчити мене новому у бізнесі”, – розповідає Вікас Гупта. Ця ситуація змусила його задуматись, по-перше, про ту ясність мислення, до якої варто прагнути, а по-друге, про Джеффа Безоса як справжнього лідера.
УРОК#4: У кожній великій справі найголовніше – це деталі
Співпраця з геніальним Безосом колосально вплинула і на кар’єру Джеффа Лоусона. Улюблене кредо, якого дотримується останній дотепер, він позичив саме у засновника Amazon. “Не бійся ставити перед собою грандіозні цілі, але знай у деталях, як ти можеш їх досягти”. Це правило справді допомагає досягти успіху, у випадку Amazon – стати максимально близьким до клієнта. Бо це можливо тільки тоді, коли кожен працівник робить ретельно свою справу і знає її найдрібніші нюанси. І все заради спільної великої справи.
Автор: J.J. McCorvey
Адаптований переклад: Настя Кметь
Оригінал статті: https://www.entrepreneur.com/article/302470
Усі права на статтю належать Entrepreneur Media, Inc.