8 способів покращити стосунки з клієнтами
Якщо ти надаєш послуги будь-якої форми, то в тебе є клієнти. І стосунки з клієнтами (по-перше, їх наявнісь; по-друге, їхнє задоволення від співпраці; а по-третє, їх лояльність) — фундамент твого бізнесу. Твоя компанія існує, щоб обслуговувати клієнтів, і без них в тебе не буде бізнесу.
Коли над тобою висить дедлайн або якесь абсурдне завдання, може хотітись виконувати якусь простішу роль без таких стресових вимог. Багато підприємців впевнені, що існує купа легших способів заробляти гроші так, щоб не треба було прямо комунікувати і відповідати перед клієнтами.
І це абсолютно неправильний погляд на бізнес. Суть в тому, що якщо ти навчишся з особливим розумінням та увагою ставитись до клієнтів, то отримаєш особливу віддачу в різних її проявах. Ти зможеш працювати з людьми, яких поважаєш і якими захоплюєшся, з людьми, які з радістю будуть взаємодіяти з тобою для взаємної вигоди. Отримувати гроші за роботу, яку любиш — одна з найкрутіших перемог в житті.
Так от, читай найкращі поради, які піднімуть твій бізнес на новий левел (на основі 15-річного досвіду стосунків з покупцями, замовниками, відвідувачами, користувачами).
#1 Справ класне перше враження
З моменту, коли клієнт вирішив співпрацювати з тобою, в тебе з’являється маленьке віконце можливості справити хороше вряження про себе і налаштувати ваше партнерство на успіх. Лояльність і довіру треба заслужити, вони не з’являються самі собою. Ти маєш довести цінність своєї роботи і переконати клієнтів, що вони не помилились, коли вибрали тебе. Питай, як би вони хотіли комунікувати і що таке “успіх” в їх розумінні. І користуйся цією інфою.
#2 Будь на їхньому боці
Співпрацюючи з клієнтом, ти завжди маєш бути з ним в одній команді, працювати на благо його бізнесу. Завжди. Тім Феррісс, автор книги “Працюй 4 години на тиждень” каже: “Я раджу сприймати клієнта як рівного собі торгового партнера, а не як ідеальну людину, яку треба задовольнити будь-якою ціною”.
Не може бути ніяких “ми” і “вони”, як і не може бути ніякої конкуренції між вами. Як казав римський імператор Марк Аврелій, “Те, що не є добре для вулика, не є добре для бджоли”. Це означає ділитись проблемами і рішеннями, не зациклюючись на тому, яка ідея була чиєю, бо в кінцевому результаті це не буде мати значення. Чим більше ти вникнеш в справи клієнта, тим краще зможеш йому допомогти. Чим більше ти будеш ділитись своїм баченням, тим кращими будуть твої стосунки з клієнтом.
#3 Стань машиною ідей
Працювати в одній команді і мати спільну мету означає, що компанія твого клієнта — тепер твоя власна компанія, тому поводься з нею відповідно. Думай про її проблеми і придумуй, як їх вирішити. Можна, і навіть треба давати поради клієнту, які не стосуються твоєї прямої функції, головне — добре розбиратись у справі клієнта, тоді можна ділитись своїми поглядами. Вони можуть виявитись безцінними для твого партнера, плюс — серйозною причиною продовження співпраці з тобою.
Тренуйся в генеруванні ідей і ділися ними. А якщо вони видадуть твої ідеї за власні, то не ображайся, а сприймай це як найкращий комплімент!
#4 Виявляй інтерес
Завжди радій можливості щось дізнатись про свого клієнта. І не просто тому, що так треба. Зрозумій, що твоя уважність до клієнтів принесе вигоду і тобі, і їм, а головне — вашій спільній справі. Старайся зрозуміти їх погляди, хід думок і те, як вони приймають рішення. Не жалій часу на те, щоб вислухати про їхні бажання і надії. Щось важливе і цікаве занотовуй, щоб використати потім для ефективнішої співпраці.
Найкраще новувати в записнику like U!
#5 Пишайся своєю роботою
Ніяка робота над стосунками з клієнтами тобі не поможе, якщо ти неякісно робиш свою справу. Твоїм фокусом і пріоритетом #1 має бути відмінно виконана робота, яку тобі доручили клієнти. Якщо вона поки не достатньо добре зроблена, не презентуй її. Якщо ти можеш краще, то продовжуй працювати, поки не будеш пишатись собою і своєю роботою. Ставитись до компанії свого клієнта як до власної означає виконувати завдання тільки так, щоб вони відповідали твоїм найвищим стандартам. Постійно вдосконалюй свої скіли і ніколи не стій на одному місці в професійному плані.
#6 Роби їх життя простішим
Шукай можливості зняти будь-який тягар з плечей твого клієнта. Кидай потрібні посилання, готуй зустрічі, пояснюй наступні кроки. Контролюй те, що можеш контролювати. Слідкуй за всім, за чим можеш слідкувати. Будь спокійним, організованим і проактивним в кожній ситуації, до якої тебе залучають.
Якщо ти заважаєш роботі чи додаєш проблем, або не виконуєш того, що обіцяєш, то рано чи пізно з тобою відмовляться мати справу. Збудуй собі репутацію людини, на яку можна покластись, яку хочеться завжди мати в команді.
#7 Підтримуй тісний зв’язок
Всім подобається бути в курсі того, як йдуть їхні справи. І твої клієнти — не виняток. Регулярно повідомляй їх про частину роботи, яка вже зроблена, що планується далі і що вимагається від них на кожному етапі. Чим краще вони розуміють, що ти робиш, тим ефективніше ви можете співпрацювати як успішна команда. Демонструй контроль і відповідальність: доводь до відома про всі більш менш значущі новини і зміни в процесі роботи, які можуть цікавити клієнта (найкраще, в формі коротких повідомлень з позначкою “не потребує відповіді”). Плюс ще й в тому, що клієнт буде чітко бачити, наскільки ти гаруєш в його інтересах і його довіра до тебе виросте в рази.
#8 Сприймай їх серйозно
Якщо твій клієнт думає, що є проблема, твоє завдання — знайти рішення і подати його клієнту. Тут в тебе є два шляхи: ти можеш не надати цьому великого значення і відповісти, що все нормально, або ти можеш запропонувати всі можливі варіанти, щоб виправити ситуацію. Який би шлях ти не вибрав, твій клієнт вибере протилежний. 1) “Тобто як тут немає проблеми? Негайно перевір ще раз…” або 2) “Не переживай так, я, напевне, дарма себе накручую, все ок…”. Бачиш? Тому завжди сприймай переживання клієнта серйозно і роби все, щоб заспокоїти його.
Твій клієнт і його задоволення — мета існування твого бізнесу. Якщо навчишся дійсно добре піклуватись про його інтереси, то і тебе, і його буде переслідувати успіх, процвітання, прогрес і решта благ… поки ви працюєте разом.
Автор: Jodie Cook
Адаптований переклад: Настя Кметь
Оригінал статті: https://www.forbes.com/sites/jodiecook/2019/09/03/8-ways-to-have-better-relationships-with-your-clients/#554a28f53992
Усі права на статтю належать: Forbes Media LLС