Топ 7 технік з тайм-менеджменту
Час — то є час. Він — обмежений. В нас всіх його однакова кількість. Час не можна ні купити, ні позичити, ні приберегти на потім. Можна тільки вирішувати, як розпорядитися ним так, щоб отримати максимум користі і задоволення. На то і тайм-менеджмент видуманий. Щоб ти розумів, прийоми тайм-менеджменту не для того треба освоювати, щоб впихнути в свій день якнайбільше завдань. Вони, навпаки, допомагають спростити роботу, робити справи швидше і краще. А в результаті — більше часу для фану, відпочинку, релаксу.
“Тайм-менеджмент — не якийсь там просто скіл. Це скелет, на якому тримається все в нашому житті” — сказав один дуже успішний і мотивуючий чувак Браян Трейсі. Трохи нижче ти знайдеш вибрані найдієвіші техніки з тайм менеджменту. Вони допоможуть тобі покращити продуктивність, досягти більшого з меншими запарами, навчитись приймати кращі рішення, зменшити стрес. Але пам’ятай: всі ми різні. Користуйся тільки тими прийомами, які тобі реально приносять користь, змінюй техніки під особливості твоєї роботи, вдосконалюй їх постійно. Так ти точно вийдеш на новий левел свого життя
1. Робота і рівень енергії
Продуктивність прямо залежить від твого рівня енергії. Тому ти маєш прослідкувати за собою і зрозуміти, на який час припадає пік твоєї енергії, коли вона на середньому рівні і коли твоя батарейка майже розряджена. Це стосується і кожного дня, і кожного тижня. Так от, на час, коли енергія б’є фонтаном краще планувати важку роботу, яка вимагає сильної концентрації уваги (для тебе це ранок, обід чи вечір?). Коли енергії мінімум — підійде рутинна, механічна робота. А стосовно днів тижня: для більшості людей понеділок — такий день, коли енергії для роботи після вихідних не дуже багато, тому краще займатись постановкою цілей на тиждень, організаційними моментами і легкими завданнями. Вівторок і середа — ідеальні дні для найбільш хардової роботи. В четвер рівень енергії переважно починає спадати, тому буде ок присвятити цей день різним нарадам і бізнес-зустрічам. З п’ятницею і так все ясно 🙂
Не забувай, що все дуже індивідуально, і головне — підібрати режим і ритм роботи для свого особистого комфорту.
2. Планування дня
Перед тим, як йти спати, знайди 5 хвилин і запиши список справ на наступний день. Чому саме перед сном? Цей трюк помагає морально підготуватись до роботи, щоб зранку в тебе не було сумнівів і не хотілося півдня прикидати, що б то краще зробити. І використовуй при плануванн ці дуже помічні нюанси:
- Старайся записувати справи в тому порядку, в якому ти б хотів їх виконувати;
- Найважчу та найважливішу роботу краще робити першою;
- В деяких пунктах давай собі вибір (наприклад, справа #124 піти в басейн або на пробіжку);
- Придумай і запиши винагороду собі за викреслення всіх справ зі списку;
- Перетвори процес планування в ритуал: записуй на якісному папері (добре виходить на папері в записниках likeU), своїм найкращим почерком і під мотивуючу музику.
3. Техніка “10-10-10”
Ми приймаємо плюс/мінус сотню малих, середніх та великих рішень за день. Але 90% з них не важливі. Успіх приходить, якщо сфокусуватись на тих 10%, які реально мають значення. Маленькі рішення впливають на один день (наприклад, що ти вдягаєш чи де обідаєш), середні впливають на довший період (наприклад, де орендуєш квартиру, який спортивний комплекс вибираєш ). На них не треба витрачати купу часу, сили і уваги. Бо в перспективі — мало які рішення щось в житті круто змінюють. Але ті, що змінюють (великі рішення) і вартують того, щоб їх довго обдумувати, обговорювати, вивчати деталі, радитись, і застосовувати різні техніки, щоб переконатись в своєму виборі.
Існує реально класна “10-10-10” техніка*, яка допомагає швидко приймати рішення. Коли тобі потрібно щось вирішити, постав собі ці 3 питання:
- Що я подумаю про це рішення через 10 хвилин?
- Що я подумаю про це рішення через 10 місяців?
- Що я подумаю про це рішення через 10 років?
* Можна застосовувати і для дрібних рішень. Спробуй вже.
4. Правило “2 хвилин”
Це правило безжалісно бореться з прокрастинацією і помагає впорядкувати своє життя різко, чітко і швидко.
- Частина 1: якщо це можна зробити за 2 хвилини, то просто зроби це. Це прості справи (відповісти на email по роботі, помити за собою посуд зразу після їжі, скласти план на день за горнятком кави, прибрати на робочому столі). Не додавай це в список справ (бо воно не тягне на реальну справу), не відкладай на потім (бо поки не зробиш, воно буде лоскотати тобі нерви), не доручай нікому ( бо соромно навіть когось про таку дрібницю просити).
- Частина 2: якщо це робиться довше, ніж 2 хвилини, то просто почни це. Всім ж відомо, що це — найважче і, як правило, ми прокрастинуємо, бо боїмось почати. Але вже як стартуєш, то вважай, що процес успішно пішов. Наприклад, якщо ти хочеш займатись спортом по годині в день, то негайно поприсідай 2 хвилини; якщо тобі треба написати 1000 слів за день — напиши перші 50 за наступні 2 хвилини. Ти можеш і не продовжувати далі, а відкласти решту роботи на потім, але фішка в тому, що в більшості випадків ти не захочеш зупинитись після 2 хвилин. Правда, класно?
5. Список антисправ
Кожен з нас має дурні звички, які крадуть час і не приносять ніякої користі. Деякі з них шкодять нашому здоров’ю, інші — репутації, треті — взагалі не мають ніякого сенсу. От що пропонують прошарені люди: кожен день складай список справ, які б тобі хотілось перестати робити (або робити рідше), т.з. “антисправи”. Наприклад:
- Не листати стрічку соцмереж відразу після сну, під час їжі, перед сном;
- Не погоджуватись ні на що тільки з ввічливості;
- Не пити кави після 17:00;
- Не купувати напівфабрикати;
- Не кидати пластик до загального сміття.
- В кінці дня можна гордо поставити і навіть придумати собі винагороду. Навіть якщо за день ти нічого класного не зробив, всеодно молодець, бо і дурниць своїх “фірмових” теж не зробив
6. Шкідливий перфектціонізм
Згадай, скільки справ було зроблено з запізненням або взагалі не закінчено, бо ти хотів/хотіла зробити все “ідеально або ніяк”. Скільки нервів, сумнівів і часу було витрачено. Скільки стосунків з людьми зіпсовано. Чим швидше до тебе дійде, що вчасно! виконувати роботу високої! якості — найважливіший твій скіл, тим швидше ти будеш рухатись до своєї мети. Вибирай “хороший” або “дуже хороший” результат, а не “ідеальний”. Як не парадоксально, але з такою установкою ти будеш найближче до ідеалу. Як казав Марк Твен: “Постійне вдосконалення краще, ніж відкладена досконалість”.
7. Час на відпочинок
Так, в 2018 треба дуже швидко рухатись, щоб не відставати від решти світу. І деколи нам навіть соромно відпочивати, замість того щоб досягати нового успіху. Але то дарма. Бо кожному (і тобі особливо) треба регулярно підзаряджатись, щоб мати енергію, мотивацію і натхнення для роботи і особистого життя.
- По-перше, якісно відпочивати треба кожного дня. 10-хвилинна медитація, освіжаючий душ, прогулянка з морозивом навколо офісної будівлі, чай і улюблений трек в навушниках прямо посеред справ, як тільки захотілось. Бо твій хороший настрій має самі плюси і для ефективної роботи, і для людей навколо тебе.
- По-друге, для вікенду корисно спланувати щось таке, знаєш, неординарне і особливе. Спланувати наперед. Це має бути щось дуже приємне для тебе, щоб підігрівати душу тобі весь тиждень.
- По-третє, мііінімум (чуєш, мінімум) тиждень в рік робити собі відпустку з тотальною зміною оточення і діяльності. Повне перезавантаження. Так, між іншим, дуже радить Білл Гейтс (кажуть, що в таких тижневих відпустках з’явилось багато майкрософтовських інноваційних ідей).
Не прокрастинуй, ефективно використовуй час, плануй та записуй все в записник.
Автор: Dan Silvestre
Адаптований переклад: Настя Кметь
Оригінал статті: http://www.dansilvestre.com/time-management-techniques/
Усі права на статтю належать: What a Legend! & Daniel Silvestre